СУСРЕТИ ПЕДАГОГА 2019.
На Филозофском факултету Универзитета у Београду 25. и 26. јануара 2019. године одржан је научни скуп под називом „Образовна политика и пракса: у складу или у раскораку?”. Скуп су организовали Педагошко друштво Србије и Одељење за педагогију и андрагогију Филозофског факултета у Београду у оквиру Сусрета педагога.
Дводневни научни скуп организован је кроз пленарни рад и рад у секцијама које су груписане око неколико тематских целина.
У пленарном делу научног скупа учесницима су се обратили: Јасмина Ђелић, представница МПНТР Србије; проф. др Миомир Деспотовић, декан Филозофског факултета Универзитета у Београду; проф. др Александра Пејатовић, управница Одељења за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Наташа Стојановић, председница Педагошког друштва Србије, указујући на важност ове теме за развој образовно-васпитног система.
Посебну пажњу привукла су пленарна предавања:
- О образовној политици из различитих перспектива, проф. др Весна Ковач, Свеучилиште у Ријеци, Република Хрватска;
- Образовна политика ‒ у маказама парадигми, проф. др Катарина Поповић, Одељење за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду;
- Просветна политика у Србији: где је практичар?, проф. др Лидија Радуловић, Одељење за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду;
- Образовна политика и професионални развој – место и улога практичара, др Мирослав Павловић, Завод за унапређивање образовања и васпитања, Београд.
Оба дана научног скупа реализована су радом кроз следеће секције:
Првог дана:
- Образовна политика између глобалних трендова у развоју образовања и специфичности локалног образовног контекста
- Повезаност научноистраживачког рада и образовне политике
- Улога практичара у креирању и спровођењу образовне политике
- Реформа образовања у Србији: полазишта, начин креирања, реализација и ефекти актуелних промена у образовању
Другог дана:
- Коришћење искустава других у образовној политици и пракси: домети и ограничења
- Истраживања у области образовне политике: зашто и како?
- Креирање и спровођење образовне политике: шта кажу практичари?
- Образовне промене у Србији: стање и перспективе
Скупу је присуствовао велики број педагога из предшколских установа, основних и средњих школа, као и домова ученика из целе Србије. Такође, велики број универзитетских професора је је узело учешће на скупу. Представници МПНТР, Завода за унапређивање образовања и васпитања, издавачких и новинарских кућа су пропратили и подржали скуп.
На скупу су се разматрала најновија сазнања о питањима, проблемима и дилемама у области образовне политике и праксе. Размењивала су се искуства о делотворности спровођења мера образовне политике у постојећој образовној пракси. Учесници су сагледавали и критички анализирали могућности и изазове усклађивања глобалних тенденција у развоју образовања са специфичностима локалног контекста.
На основу резултата евалуације видимо да су учесници високо оценили садржај и теме скупа, корист од самог скупа, као и организацију и неформални део скупа.
Општи закључак учесника је да их учешће на скупу мотивише за даље истраживање и промене у раду и да доприноиси њиховом професионалном развоју.
Показало се да је скуп јако важно место окупљања, не само педагога, већ и других запослених у васпитно-образовним институцијама и да би га требало и чешће организовати, а не само једном годишње, што је била досадашња пракса.
ЕВАЛУАЦИЈА СУСРЕТА ПЕДАГОГА 2019.
У евалуацији сусрета учествовало је укупно 42 учесника.
Евалуациони лист састојао се из петостепене скале процене (при чему је 1 најнижа, а 5 највиша оцена) различитих аспеката скупа и два питања отвореног типа. Прво питање отвореног типа односило се на коментаре и сугестије у вези скупа, а друго је позивало да се наведу предлози за теме и организацију следећег сусрета.
У наставку су приказани резултати.
Аспекти скупа | Срења оцена учесника |
Теме и садржај скупа | 4.55 |
Организација скупа | 4.45 |
Неформални део скупа | 4.64 |
Оно што сам чуо/ла (сазнао/ла) ће ми користити | 4.40 |
Општи утисак | 4.55 |
Од укупног броја учесника скупа који су попунили евалуациони лист 19 није дало одговор на оба питања отвореног типа, 2 није дало одговор само на прво питања, 8 није одговорило само на друго отворено питање у анкети.
У наставку су представљени подаци добијени квалитативном анализом одговора на питања отвореног типа, у оквиру којих су учесници скупа имали могућност да дају своје мишљење о различитим аспектима скупа.
- Kоментари и сугестије:
- Добар избор тема;
- Учешће на Сусретима педагога:
- мотивише за даље истраживање и промене у раду
- доприноси професионалном развоју учесника;
- Похвале за организацију скупа, модераторе и волонтере.
- Предлози:
2.1.1. Предлози за организацију следећег скупа:
- Променити термин одржавања Сусрета (због обавеза у школи и временских услова);
- Чешће организовати скупове оваквог типа, организовати међународни скуп;
- Мотивисати стручне сараднике да узму учешће у следећем скупу.
2.1.2. Предлози тема
- Педагогија у реформи: углед, улога, компетенције, значај
- Инклузивно образовање – политика, разумевање, искуства, примери добре праксе, тешкоће
- Kомпетенције педагога
- Информационо – комуникационе технологије – изазови и перспективе
- Осврт на проблеме у пракси школе и вртића
Организациони одбор скупа