У дану посвећеном подстицању љубави према читању, објављивања квалитетних књига за децу, приступа деце књигама широм света, научних истраживања о књижевности за децу и глобалног укључивање аутора, илустратора, издавача, преводилаца, професора, студената, библиотекара, родитеља и осталих, разговарали смо са нашом књижевницом Јасминком Петровић о значају читања од раног узраста.
Бавили смо се и важним питањем: колико читамо деци? Важно је да књиге читамо почевши од корица, да дете укључујемо у тумачење наслова, али и да са њима дискутујемо о илустрацијама као уводним активностима читања.
Неисзоставно, разматрано је и какве су измене у култури читања донеле нове техологије уз наглашавање баланса, који је потребно постићи.
Поред тога осврнули смо се улогу наставника и педагога у подстицању читања, како да подстичемо да књижевност заиста буде и у функцији просоцијалног понашања деце и младих, као и на које начине међусобно можемо да се оснажујемо када је ова тема у питању. Такође, настојано да се да осврт на то каква је књижевност за децу коју стварају деца и коју стварају одрасли за децу и каква су читалачка интересовања деце и младих данас. Закључак је да су у подстицању дечјег стваралаштва, веома важне ваннаставне активности, школски лист, креирање заједничког садржаја, које треба да буде дело где се спаја и текст и фотографија и илустрација. Али, важно је и посвећивање пажње активностима које су повезане са читањем како би били инспирисани, заинтригирани и подстакнути.
У разматрању утицаја књижевности на децу и формирање њиховог погледа на свет, школска лектира заузима посебно место, где наша саговорница истиче да је разговарајући са децом дошла до закључка да је потребан баланс између савремене књижевности и класичних дела.
Захваљујемо се свим присутим колегама као и нашој саговорници, Јасминки Петовић на учешћу, дискусији и мотивацији да континуирано радимо на овом веома значајном пољу у развоју креативности код деце!