Одржана Секција предшколских педагога

77

Састанак Секције предшколских педагога одржан је 02. 12. 2024. са почетком у 10.00 часова коме је присуствовао 31 педагог из различитих крајева Србије. Присутне је поздравила  председница Педагошког друштва Србије др Маја Врачар која је изразила задовољство што се у периоду обележавања стогодишњице струковног удружења обнавља рад ове секције истичући да је циљ да се у оквиру ПДС-а покрену сва питања значајна за нашу професију.

Отворено је гласање за председника, заменика председника и секретара секције, где су једногласно изабране чланице Управног одбора Педагошког друштва Србије др Марија Павловић Маловић за председницу, Анита Ерић за заменицу председнице, док је за секретара изабрана Ана Гардашевић.

Новоизабрана председница подружнице, као и професорке др Живка Крњаја и Лидија Мишкељин, са Катедре за предшколску педагогију Филозофског факултета у Београду, истакле су да реактивирање секције представља отварање простора да се питањима везаним за професију предшколског педагога бавимо заједно, да изналазимо и предлажемо најбоља решења, утичемо на унапређивања услова у којима радимо и на трендове образовне политике, јачамо нашу струку и учинимо да предшколски педагози буду препознати као битни актери васпитно-образовног система предшколског васпитања и образовања у нашој земљи и да се повезујемо са колегама из региона, различитим научним, истраживачким и стручним установама.

Разматрани су наредни кораци и планови за рад Секције, учешће Секције на предстојећим Сусретима педагога, а  представљене су и актуелности које се односе на иницијативу Агенције за квалификације о састављању елабората о стандарду квалификације за професију педагог. У оквиру тога професорка Лидија Мишкељин која је један од чланова Радне групе уз председницу Мају Врачар, најавила је наредне кораке које су планирани у циљу доприноса квалитету рада педагога и његовим компетенцијама.

Поред тога, разматрано је учешће у јавној расправи поводом Националног програма за развој и вредновање читалачке писмености, где је договорено да Секција учествује тако што ће послати своје коментаре и сугестије на дати предлог.

Као још један важан корак за континуиран рад и повезивање педагога запослених у предшколским установама предложено је успостављање базе педагога и успостављање различитих канала комуникације са циљем боље информисаности, обухватности у раду секције.